Google Mijn Bedrijf is een gratis tool van Google en heeft een grote impact op jouw bedrijf, zeker als je lokaal gevestigd bent. Het heeft namelijk een grote invloed op:

  • De terugvindbaarheid
  • Reputatie

Met GMB (= Google Mijn Bedrijf) kan je de manier waarop jouw bedrijf wordt weergegeven op Google Zoeken en Maps beheren.

 

Je beheert er essentiële informatie over je bedrijf, zoals:

  • Bedrijfsnaam
  • Bedrijfslocatie
  • Openingsuren
  • Foto’s
  • Klantenrecensies 
  • En meer...

Je leert er ook via welke zoekwoorden mensen jouw bedrijf vinden en je krijgt inzichten over het aantal routebeschrijvingen, telefoontjes en websitebezoekers.

 

Hoe kan je aan de slag met Google Mijn Bedrijf?

Stap 1: Google je “bedrijfsnaam + locatie” vb. "Dakwerken Rosseel Oostende"

Stap 2: Zie je bij Google Mijn Bedrijf  "Ben je eigenaar van dit bedrijf" staan?

Ja?

Dan is je bedrijf nog niet geverifieerd. Google weet dus niet 100% zeker of je bedrijf wel echt bestaat, je loopt daarmee het risico op verwijdering.

Klik op “Ben je eigenaar van dit bedrijf” en doorloop de stappen. Geen zorgen, je kan achteraf nog altijd wijzigingen aanbrengen. Je kan via SMS, via e-mail of via briefkaart je Google Mijn Bedrijf verifiëren. Je krijgt telkens een code krijgen om je bedrijf te verifiëren. Meer informatie over verifiëren vind je hier terug.

Nee?

Zie je deze tekst niet staan? Gefeliciteerd, jouw bedrijf is reeds geverifieerd met Google! 

Surf naar google.com/business

  • Indien je nog niet ingelogd bent => druk op inloggen (rechtsboven)
  • Je krijgt vervolgens te zien welke locaties je  beheert 
  • Druk op de locatie die je graag wil bewerken

"Troubleshoot: ik ben mijn aanmeldgegevens kwijt / ik beschik niet over aanmeldgegevens..."
 

Heb je nog andere Google Accounts? Probeer in te loggen met alternatieve e-mail accounts en kijk of je daar resultaten ziet. 
 

Heeft een (oud-)medewerker / marketing bureau jouw bedrijfsvermelding geclaimd, vraag ze of ze jou primaire eigenaar willen maken.

Stap 3:

Vul nu zo volledig mogelijk jouw Google Mijn Bedrijf in dit wil zeggen:

  • Bedrijfsnaam, Adres, Telefoonnummer, Website, Openingsdatum
  • Openingstijden
  • Bedrijfscategorieën (Primaire & Relevante)
  •  Servicegebieden
  • Bedrijfsomschrijving
  • Reageren op reviews
  • Foto's uploaden (Logo, Bedrijfsfoto's,...)
  • ....

Vul dit zo volledig mogelijk in, alle kleine beetjes helpen om te scoren in Google ;)

Stap 4 (Optioneel, maar aanbevolen)
 

Plaats regelmatig een "Google Post" & behandel dit als een extra social kanaal om jouw bericht te verspreiden.