Uiteraard moet een website er goed uitzien, gebruiksvriendelijk zijn, vlot leesbaar op mobiel en aanzetten tot verkoop. Maar voor dat laatste moet je natuurlijk wel websitebezoekers krijgen. 

Hoe vlot is jouw website vindbaar? Met je bedrijfsnaam zal dat mogelijk wel snor zitten, maar wat met mogelijke klanten die jou nog niet kennen maar wel op zoek zijn naar producten of diensten die je aanbiedt? 

 

SEO gewoon even activeren?

 

SEO is niet een knopje dat je op- of afzet, het is niet iets dat je snel kan activeren zoals SEA (Google Ads), maar vraagt een doorgedreven technische analyse, een zoekwoordanalyse, content schrijven en elke pagina dient geoptimaliseerd te worden voor Google, Bing, .... En dan analyseren en bijsturen.

 

Continu proces

 

Kortom, een continu proces dat niet door een webdesigner wordt uitgevoerd, maar door een SEO'er. Iemand met kennis van Google-tools (zoals onder meer Search Console, Keyword Planner), kennis van copywriting om briefings op te maken. En hij of zij moet in staat zijn om statistieken zoals Google Analytics te interpreteren. 

 

Dus, hoeveel bezoekers komen vanuit Google naar jouw website? Bekijk het eens.

 

 

Nancy Verbrugghe