De meeste e-commerce marketeers hebben één doel gemeenschappelijk; het aantal bezoekers op hun website verhogen. Hiervoor zijn verschillende tactieken zoals SEO, SEA, blogs, social media marketing etc.

 

Maar, SEO kost tijd, SEA en social media marketing zijn enorm duur, en Google wordt overspoeld door contents van blogs.

Een manier die regelmatig over het hoofd gezien wordt, is verkeer dankzij referral websites (andere website die naar jou, jouw product of jouw website verwijzen).

 

Waarom is referral verkeer belangrijk?

Simpel, het stuurt potentiële klanten van een vertrouwde website naar jouw website. Dit zorgt voor vertrouwen in jouw merk en/of website. Zie het als mond op mondreclame. Jouw content wordt meer gezien, door mensen die een review of dergelijke lezen over jouw product. De kans op conversie is hierdoor meteen hoger.

Bovendien verhoogt referral verkeer jouw SEO ranking. Wanneer iemand jouw website bezoekt, van uit een andere site, geldt dit ongeveer zoals het vervolledigen van een sociale activiteit. Google ziet deze links als positieve factoren, zolang ze van vertrouwde websites komen.

 

Tips voor meer referral bezoekers

 

  • Lanceer producten via een crowdfunding platform (DEW lanceert steeds zijn producten via Kickstarter). Deze platformen hebben enorm veel bezoekers. Als jouw campagne slaagt, zullen deze links jarenlang een positieve invloed hebben op het aantal bezoekers van jouw website.

  • Publiceer jouw website op online webportalen. Die hebben als voornaamste doel om te verwijzen naar andere websites. Focus op het zoeken naar portalen die serieuze bezoekers kunnen opleveren.

  • Review websites, de meest kwaliteitsvolle bron voor referral bezoekers. De bezoekers hebben reeds gelezen over jouw merk, product of diensten. Door naar jouw website te gaan, zijn ze reeds dichter bij het nemen van een beslissing. Dit is vooral belangrijk voor B2C-websites.

  • Publiceer gast blog posts. Die genereren verschillende mogelijkheden om meer bezoekers naar jouw website te trekken. Externe links, de bio van de auteur, een call-to-action, zijn meestal aanwezig op deze blogs. Focus je op de leidinggevende blogs van jouw industrie. Hou rekening met jouw doelpubliek wanneer je deze gastblogs schrijft. Schijf onder jouw naam.

  • Plaats jouw link in jouw social media

  • Reageer op andere blogs. Zorg ervoor dat je reacties waardevol zijn, en vergeet jouw link niet toe te voegen aan jouw reactie

 

DEW is een merk, opgestart in 2018, gespecialiseerd in urban rugzakken. Het merk versterkt zich door de steun van crowdfunding. De nieuwe collecties worden gemaakt op basis van opmerkingen en feedback van klanten. DEW verbindt outdoor prestaties met urban esthetiek. We zijn geïnspireerd door de stad, door haar kleuren en vorm.