1. Zorg voor een gemakkelijke en gebruiksvriendelijke website
    Als een bezoeker niet onmiddellijk vindt waarvoor hij op de pagina terechtkwam, ben je hem kwijt. Als hij de structuur ingewikkeld vindt, ben je hem kwijt. Zorg voor een overzichtelijk menu en leidt de bezoeker zoveel mogelijk verder. Dit kan bijvoorbeeld door duidelijke 'bestel direct'-knoppen op elke pagina.
  2. Schrijf goede teksten
    Zorg voor voldoende tekst op jouw website met duidelijke zoekwoorden in titels en teksten. Voor zowel Google als voor jouw bezoeker moet het meteen duidelijk zijn waar jouw webpagina over gaat.
  3. Zet een link naar de website in jouw handtekening
    Een e-mailhandtekening is een vaak onbenutte kans om jouw website in de kijker te zetten. Plaats een link onderaan de handtekening zodat mensen altijd direct een kijkje op de website kunnen nemen.
  4. Vermeld jouw website op elk document
    Stop zeker niet bij de handtekening. Vermeld de website op briefpapier, facturatiepapier en op jouw naamkaartjes. Elk contactmoment wordt zo een moment om aandacht voor de website te krijgen.
  5. Wees actief op social media
    Als je nog niet overtuigd was door mijn eerdere blog, herhaal ik het met veel plezier nog eens: ga op social media! Er kruipt tijd in een goed socialmediaprofiel maar het loont zeker de moeite om hier jouw website onder de aandacht te brengen.
  6. Bezoekers kopen kan ook
    Met Google adwords of Facebook advertising kan je tegen betaling zorgen dat meer mensen jouw website of post zien en je dus zo bezoekers kan genereren. Zorg voor een duidelijk doordachte doelgroepkeuze, enkel zo krijg je gerichte bezoekers op jouw website.
  7. Delen voor aandacht
    Heb je een blog waar je regelmatig nuttige artikelen schrijft? Geweldig! Maar zorg ook dat mensen de artikelen gemakkelijk kunnen delen via hun sociale media. Dit kan door share buttons onder elk artikel te plaatsen.
  8. Interactie
    Ga zelf actief in interactie met het doelpubliek. Zoek uit waar jouw publiek zich online bevindt. Nemen ze deel aan gesprekken op sociale media? Reageren ze op blogs? Zijn er fora? Laat geen kans onbenut om jouw kennis te delen en ga gesprekken aan.
  9. Een website is niet statisch
    Zorg regelmatig voor nieuwe inhoud. Herwerk teksten. Gebruik eens nieuwe afbeeldingen. Zorg dat bezoekers geprikkeld zijn om nog eens opnieuw te komen kijken. Een website waar niets op gebeurt, zal bovendien steeds minder zichtbaar worden in de zoekresultaten.
  10. Meld je aan bij relevante kanalen
    Mogelijk zijn er verschillende kanalen relevant voor jouw bedrijf, waarop je ook jouw website kan vermelden. Een kanaal dat voor iedereen van belang is, is Gouden Gids.