"Je instroom van onlinecommunicatie automatiseren via Messenger-platformen of je website? 24 uur op 24"

 

Steeds meer bedrijven zetten chatbots in om te ondersteunen in hun communicatie met consumenten. Vanwege het geautomatiseerde karakter is een chatbot een alternatief voor het beantwoorden van veel gestelde vragen.

Chatbots kunnen worden ingezet als klantenservice (via websites) of zij kunnen een wat meer marketinggerichte rol spelen. Meestal gebeurt dat op een Messenger-platform zoals Facebook, Instagram, WhatsApp of Snapchat. De hoge conversies zijn te danken aan de groei van de meest gekende socialemediaplatformen.

 

TIP 1: Koppel je ChatBot aan al je posts of Facebook-advertenties in plaats van een link. Zodoende zul je alle mensen verzamelen in je eigen database. (zie foto)

TIP2: Van deze personen ontvang je een FB-ID. Zo weet je dus wie je advertentie gezien heeft.

 

TIP 3: Nu weet je of het een M of V is en uit welke regio ze komen. Door slimme vragen te stellen, kun je een custom audience opbouwen en relevante marketingacties uitvoeren.

 

Meer weten over wat een chatbot voor jou kan betekenen? https://futuremarketing.agency/facebook-messenger-bot/