HOE GAAT HET IN Z'N WERK?

 

Je denkt misschien dat we meteen een webshop hebben opgezet? Hoe kunnen we anders efficiënt bestellingen opnemen? 

Het probleem met bestaande webshops en gratis modules die worden aangeboden, is dat het tools zijn die niet geoptimaliseerd zijn om het beste resultaat mogelijk te behalen voor het restaurant. Je moet als het ware je business aanpassen aan de webshop. 

Wij zijn anders te werk gegaan.. Eerst zien dat we zoveel mogelijk bestellingen kunnen binnen halen en dan kijken welke tool op langere termijn het beste is en die dan aanpassen aan onze specifieke noden.

 

CONCREET:

 

We wilden eerst en vooral zoveel mogelijk bestellingen binnen halen. Dat deden we met advertenties per gemeente. Bv. Leveringen in Deinze op vrijdag, op zaterdag in Wetteren en op zondag in Zelzate. Elke week in 3 à 4 andere gemeentes. De bestellingen moesten gedaan worden voor een bepaald uur en dag. Dat verschilde ook per gemeente.

Geen enkele standaard bestelmodule of webshop was daar op voorzien.

 

DUS..

 

Zijn we gestart met het opnemen van de bestellingen in Facebook Messenger. Geautomatiseerd uiteraard. De bestellingen werden voor Filip overzichtelijk bezorgd in een Google Sheets document.

Vb. Mensen in Merelbeke zagen een advertentie voor de levering op vrijdag. Ze klikten en konden dan hun bestelling doorgeven aan een digitale assistent in Messenger.

Perfect was het niet, maar we konden wel zien wat we echt nodig hebben in de toekomst. Veel mensen belden hun bestelling door, betaling gebeurde bij levering etc.

 

VOLGENDE FASE..

 

We hebben nu een perfect zicht op wat we precies nodig hebben. Nu is het moment om een webshop in te richten en die aan te passen aan onze specifieke noden. 

Onze advertenties blijven lopen via Messenger en niet rechtstreeks naar de webshop. Daar is een goede reden voor. Iedereen die klikt op de advertentie komt in onze contactenlijst in Messenger terecht en krijgt een label met de gemeente waar ze wonen. Wanneer we opnieuw gaan leveren in die gemeente, krijgen die mensen een berichtje op hun gsm. We kunnen op deze manier dus niet enkel klanten bereiken, maar ook geïnteresseerden die nu misschien wél klant gaan worden.

Al deze mensen die we nu 'kennen', krijgen onze volgende advertentie trouwens niet meer te zien. Daarmee besparen we op ons advertentiebudget. 

Met We Love Food optimaliseren we elke stap van het online verkoopproces.