Ontdek de populairste bedrijfswaarden. En hoe ze jouw merk versterken

Carmen – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale - 16 december 2019

Bedrijfswaarden

Geen sterk en uniek merk zonder bedrijfswaarden. Maar welke waarden zijn populair? Welke passen bij jouw zaak en merknaam? En wat doe je ermee?

Je hebt al een bedrijfsnaam, een logo en een website-url. Waarom moet je ook nog eens waarden voor je zaak bepalen?

Waarom bedrijfswaarden?

Waarden zijn onmisbaar bij het opbouwen van een sterk en uniek merk. Via waarden geef je op een krachtige manier aan waarom en hoe je onderneemt. Je omschrijft hoe klanten over jou kunnen vertellen aan nieuwe klanten. Je geeft mensen een reden om voor jou te kiezen. 

Bovendien neem je gemakkelijker strategische beslissingen aan de hand van kernwaarden. 

Populaire kernwaarden

Over alle sectoren en activiteiten heen vinden we gelijkaardige kernwaarden terug. Dit zijn de populairste bedrijfswaarden: integriteit, respect, excellentie, verantwoordelijkheid, innovatie, eerlijkheid, veiligheid, zorgzaamheid en duurzaamheid.

Definieer jouw waarden

Kies de waarden die het beste bij jou passen. Of ontdek volgens welke waarden je al werkt. Inspiratie vind je in de lijst kernwaarden van Management Team

Vul deze aan met waarden waarin je uniek bent. 

Werk volgens jouw waarden

Bedenk vervolgens hoe je deze waarden in de praktijk omzet. Hoe respectvol ga je om met klanten? Hoe duurzaam zijn de producten die je ontwikkelt? Hoe neemt je jouw verantwoordelijkheid bij problemen? 

Leuk is dat je meteen handige richtlijnen hebt om jouw activiteit en merk te versterken.

Communiceer jouw waarden

Omschrijf deze waarden ook expliciet in jouw bedrijfscommunicatie en op jouw website. Maak ze concreet voor geïnteresseerden, klanten en leveranciers. Zo weten deze wat ze van jou mogen verwachten. 

Het zal je ook helpen om de juiste klanten aan te trekken.

Carmen – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale