Al uw klanten hebben vandaag een toestel met een internetverbinding op zak. Naast smartphones, tablets en laptops worden ook ‘wearables’ zoals horloges, fitnesstrackers en slimme kleding almaar populairder. Door de opkomst van het ‘Internet of Things’ verwacht men binnen drie jaar (naargelang van de bron) tussen 25 en 200 miljard geconnecteerde apparaten.

Moeten uw klanten wachten omdat het druk is in uw winkel, omdat ze te vroeg zijn voor hun afspraak of omdat hun auto een onderhoudsbeurt krijgt? Een televisie of enkele tijdschriften kunnen dan helpen om de tijd te doden, maar ook wifi kan de wachtbeleving aangenamer maken. Of komen uw klanten gewoon een kopje koffie drinken in uw brasserie? Ook zij of hun kinderen hebben dan graag internet. En hoewel data-abonnementen alom verspreid zijn, is het beschikbare 4G-volume – zeker bij jongeren – snel opgebruikt. Gratis wifi is dus zeker welkom.

Internet in uw bedrijf is niet alleen interessant om bestaande klanten tevreden te houden. Met een raamsticker die vermeldt dat u gratis wifi aanbiedt, lokt u wellicht ook nieuwe mensen naar binnen. Wanneer u hen laat aanmelden via facebook voordat ze internettoegang krijgen, kunt u bovendien nuttige gegevens verzamelen. Die kunt u daarna gebruiken voor gerichte campagnes.