Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Deze volkswijsheid geldt ook op Google. Met de tips uit dit artikel deel je de beste en meest actuele foto’s rechtstreeks via de populairste zoekmachine.

Scoor in populaire zoekmachine

Je post vandaag foto’s op Instagram, Pinterest, Facebook of je eigen site? Dan vergeet je een belangrijk kanaal: Google. Deze zoekmachine indexeert natuurlijk de foto’s van jou en jouw zaak die het vindt op internet. Maar misschien vergeet het de beste foto’s of worden de zoekresultaten vertroebeld door oude beelden. 

Dit los je op door in Google zelf geregeld nieuwe foto’s op te laden.

Laad meer foto’s op in Google

Het is uiterst eenvoudig om foto’s van jouw zaak op te laden in Google. 

  • Log eerst in bij Google Mijn Bedrijf. Gebruik je deze gratis tool nog niet? Lees dan eerst ons artikel Scoor op slechts 5 minuten tijd beter in Google met ‘Google Mijn Bedrijf’.
  • Klik links op de tab ‘Foto’s’. 
  • Voeg vervolgens foto’s toe van jouw interieur, van de buitenkant, van lekkere gerechten, enthousiaste klanten, evenementen... Denk ook aan video’s. Online video’s zijn behoorlijk populair.

Motiveer jouw klanten

Wist je dat je daarbij niet al het werk zelf moet doen? Moedig bijvoorbeeld jouw klanten aan tot het delen van foto’s via Google. Vraag hen om foto’s of video’s toe te voegen bij hun review of via Google Maps. Deze media zijn gratis promotie voor jouw zaak.

 

Geef jouw klanten alvast het goede voorbeeld. Zoek de beste foto’s in jouw fotobestand. Laad deze met behulp van dit artikel in een paar kliks op in Google.

 

(Photo by Eaters Collective on Unsplash)