Gratis wifi wordt dus een must in jouw hotel, restaurant of café. Ook in een wachtzaal of kantoor met bezoekersruimte biedt het tal van voordelen. Hieronder sommen we ze voor je op.

  1. Klanten verwachten wifi in je café, restaurant en hotel. Ze verkiezen dan ook vaak een plek met goede wifi boven eentje zonder of met trage wifi.
  2. Klanten die online kunnen klagen minder als ze langer dan voorzien moeten wachten.
  3. Grotere klantloyaliteit. Ze onthouden dat ze, bijvoorbeeld, vlot werkten dankzij de goede wifi op hun hotelkamer. Hierdoor boeken ze sneller opnieuw bij jou.
  4. Kans op hogere omzet omdat de klanten langer bij jou in de zaak blijven hangen. Check hiervoor zeker de tips uit het artikel Meer omzet en klanten dankzij wifi.
  5. Je verzendt promoties rechtstreeks naar het toestel van je klanten. Vraag zeker de toestemming om pushberichten te sturen waarmee je hen beter kan bedienen.
  6. Je klanten boeken extra diensten rechtstreeks en online. Zo ontlast je de receptie.
  7. Tijdswinst en minder fouten als je personeel bestellingen intikt op een tablet of draadloos toestel, direct aan de tafel van je klanten.
  8. Digitale displays gekoppeld aan de wifi geven de recentste informatie. Op deze schermen toon je het menu van het restaurant, de reservatie van zalen en diensten van jouw zaak. Deze zijn flexibel aan te passen, vaak automatisch.
  9. In jouw hotel is de poetsdienst sneller op de hoogte wanneer een klant uitcheckt, er een probleem is of de klant online vraagt om de kamer niet te onderhouden.

Zorgeloos een wifinetwerk installeren en beheren? Vraag naar Managed Wifi speciaal voor de horeca.