Waarom iedereen een professioneel e-mailadres zou moeten hebben

Joeri Erregeerts - 18 november 2019

waarom iedereen een professioneel e-mailadres zou moeten hebben

Regelmatig kom je nog tegen dat op advertenties, visitekaartjes, autobelettering, … het adres van de website staat in de vorm www.mijnbedrijf.be, met daarnaast het e-mailadres mijnbedrijf@hotmail.com of mijnbedrijf@telenet.be.

Dit geeft een niet-professioneel beeld. Wanneer potentiële klanten op je advertentie kunnen zien dat ze contact kunnen opnemen met contact@mijnbedrijf.be, komt dat veel professioneler over dan pakweg zakenkantoor-maes@gmail.com.
Potentiële klanten zullen jouw business en website ook meer serieus nemen.

Een tweede reden is dat je vastzit aan je provider. Als je een internetaansluiting aanvraagt, krijg je van je provider (Telenet, Skynet, …) altijd een aantal e-mailadressen. Veel mensen maken daar gebruik van.
Maar wat als je ooit naar een andere provider overschakelt? Dat moet je al je klanten, leveranciers, … mailen dat je e-mailadres is gewijzigd.

Maak een professioneel e-mailadres aan!

Als je een eigen domeinnaam hebt, dan kan je meestal ook gratis een aantal e-mailadressen aanmaken, net zoals bij je provider.

Is je website www.mijnbedrijf.be, dan kan je bv. de e-mailadressen info@mijnbedrijf.be, sales@mijnbedrijf.bejan.jansen@mijnbedrijf.be, … aanmaken. Dat komt toch veel professioneler over. Toch?
Wanneer je je domeinnaam zou verhuizen naar een andere host, dan kan je je e-mailadressen gewoon behouden.

Je kan deze e-mailadressen nadien instellen in je eigen e-mailprogramma als Outlook, Thunderbird, Mail, … Deze kan je dan gebruiken naast het persoonlijke e-mailadres dat je reeds had.

Maak dus je eigen, professioneel e-mailadres aan! Er is echt geen reden om het niet te doen. Zeker niet als je reeds een domeinnaam van je zaak hebt.

Hulp nodig met het aanmaken van een mailbox? Contacteer ons.

Joeri Erregeerts

Joeri inschakelen voor je zaak?